Τετάρτη 24 Μαΐου 2017

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ)

Κοινωνικά Δίκτυα (social media):

Όροι - Ασφάλεια -Συμπεριφορά

     Στα πλαίσια του μαθήματος πληροφορικής Γ' γυμνασίου με βάση το νέο πρόγραμμα σπουδών προβλέπεται στο Β' τετράμηνο η εκπόνηση μιας ερευνητικής εργασίας η οποία πρέπει να έχει θέμα από τον κόσμο της πληροφορικής και της οποίας ο βασικός σκοπός πέραν την πρόσληψη νέας γνώσης, είναι η χρήση συνεργατικών έργαλείων μάθησης καθώς και η ομαδοσυνεργατική εργασία των μαθητών.
Παρακάτω θα βρείτε μια ολοκληρωμένη ερευνητική εργασία με θέμα:
 Κοινωνικά Δίκτυα (social media): Όροι - Ασφάλεια -Συμπεριφορά


Σκοπός της ερευνητικής εργασίας είναι να εξοικειωθούνε οι μαθητές/τριες στον χειρισμό συνεργατικών εργαλείων μάθησης (googledocs, ηλεκτρονική πλατφόρμα μαθημάτων (η-τάξη)) καθώς και να ερευνήσουν τους επιμέρους όρους χρήσης των κοινωνικών δικτύων και πως αυτά επηρεάζουν την ασφάλεια και την συμπεριφορά τους κατά την χρήση τους.

Συγκεκριμένα μετά το πέρας των μαθημάτων θα είναι σε θέση:

  • να χειρίζονται το περιβάλλον της η-τάξης συνεργαζόμενοι με άλλες ομάδες (δεξιότητες)
  • να δημιουργούνε χρονοδιάγραμμα για την εργασία και να το εφαρμόζουνε (δεξιότητες-στάσεις)
  • να βρίσκουνε τους όρους χρήσης των κύριων κοινωνικών δικτύων (δεξιότητες)
  • να αναγνωρίζουν πως οι όροι αυτοί και οι ρυθμίσεις επηρεάζουν την ασφάλεια τους κατά την χρήση των κοινωνικών δικτύων (στάσεις)
  • να αναγνωρίζουν πως οι όροι αυτοί και οι ρυθμίσεις επηρεάζουν την συμπεριφορά τους κατά την χρήση των κοινωνικών δικτύων (στάσεις)
  • να δημιουργούν υπολογιστικά φύλλα στο περιβάλλον googledocs σε συνεργασία με άλλες ομάδες (δεξιότητες)
  • να δημιουργούν παρουσιάσεις στο περιβάλλον googledocs σε συνεργασία με άλλες ομάδες (δεξιότητες)
  • να απαντούν σε φόρμες ερωτηματολογίων και να αναλύουν τα αποτελέσματα τους (δεξιότητες-στάσεις)
  • να συνεργάζονται με άλλα άτομα στο πλαίσιο της ομάδας (στάσεις)
  • να παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της έρευνας σε κοινό (δεξιότητες-στάσεις
Για να εξυπηρετηθούν οι ανωτέρω στόχοι δημιουργήθηκε μάθημα με την βοήθεια της ηλεκτρονικής πλατφόρμας μαθημάτων e-class ενώ όλα τα απαραίτητα υποστηρικτικά έγγραφα του μαθήματος ανέβηκαν σε λογαριασμό του καθηγητή στο Google Drive ώστε να μπορούν οι μαθητές/τριες να εργαστούν ομαδοσυνεργατικά σε αυτά.
 
Τα αποτελέσματα της έρευνας για τα έτη 2016-2019 παρουσιάστηκαν στο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΠΕΚΑΠ στην Θεσσαλονίκη το 2019. Μπορείτε να δείτε το βίντεο της εισήγησης εδώ: 
 
 
 
 
 
Όλα τα χρήσιμα έγγραφα για την διεξαγωγή της έρευνας μπορείτε να τα κατεβάσετε από εδώ.
 
 
Το σημαντικότερο σημείο στην έρευνα είναι η σύγκριση των αποτελεσμάτων της. Για τον σκοπό αυτόν ζητήθηκε από τους μαθητές/τριες να απαντήσουν το ίδιο ερωτηματολόγιο δύο φορές. Μία στην αρχή ώστε να αποτυπωθούν οι αρχικές απόψεις στάσεις τους και μία στο τέλος της έρευνας για να καταγραφούν αλλαγές. Τα αποτελέσματα μπορείτε να τα δείτε παρακάτω:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούνται οι συντάκτες να δημοσιεύουν σχόλια που θα ακολουθούν τους κανόνες ευγένειας.
Ο διαχειριστής διατηρεί το δικαίωμα να μη δημοσιεύσει σχόλια με προσβλητικό και υβριστικό περιεχόμενο.